Akcja sprzedażowa organizowana przez Spółkę dla Partnerów handlowych, sprzedawców, handlowców lub innych osób, które bezpośrednio zajmują się sprzedażą lub sprawują bezpośredni nadzór nad taką sprzedażą towarów, w ramach której zostaną nagrodzone wszystkie osoby, które doprowadzą do zawarcia transakcji sprzedaży o określonej łącznej wartości - NIE MOŻE BYĆ ZAKWALIFIKOWANA JAKO KONKURS SPRZEDAŻOWY. Akcja taka ma celu zwiększenie poziomu sprzedaży towarów Spółki za pośrednictwem innych osób i jako taka JESTPROGRAMEM MOTYWACYJNYM.
NSA w wyroku z dnia 2017-10-17 , sygn. II FSK 2540/15 wskazał:
„….nagrody otrzymają wszystkie osoby, które uzyskają poziom sprzedaży określony w regulaminie konkursu, a nie te, które uzyskają najlepsze wyniki w ramach współzawodnictwa w określonym przedziale czasu. Brak jest wobec tego istotnego elementu konkursu, jakim jest wyłonienie najlepszego uczestnika, bądź najlepszych uczestników. Teoretycznie może dojść również do sytuacji, gdy wszyscy uczestnicy osiągnął określony w regulaminie poziom sprzedaży i wszyscy będą "wygranymi", czy "zwycięzcami", co również eliminuje istotny składnik konkursu jakim jest rywalizacja. Należy podzielić stanowisko organu, że nagrody uzyskiwane przez uczestników przedsięwzięcia nie stanowią nagród w konkursie, lecz są nagrodami związanymi z osiągnięciem określonego pułapu sprzedaży towarów skarżącej w zorganizowanej przez Spółkę akcji sprzedażowej, czyli będą stanowiły dla wszystkich element stymulacji do osiągnięcia założonego i znanego z góry wyniku sprzedaży. Innymi słowy będą one motywować nie do współzawodnictwa pomiędzy uczestnikami "konkursu", a do osiągnięcia założonego przez Spółkę i znanego wszystkim sprzedawcom jednego rezultatu. Określona wielkość sprzedaży produktów oferowanych przez skarżącą już sama w sobie będzie gwarantowała uczestnikowi "wygraną" ….”